24 Mart 2014 Pazartesi

TEACHING VISUAL CULTURE


Teaching Visual Culture: Cirruculum,Aesthetics and Social Life of Art

^^^^^^

Giriş Bölümünden Alıntılar

Görsel kültür hakkında öğrenilenler, sanat ve eğitim alanındaki değişiklikleri zorunlu kılan insan gelişiminde kritik bir öneme sahiptir.
Bu kitap görsel kültürle ne öğrenildiği,çağdaş demokraside ve küresel kültürde  ne öğretilmesi gerektiğiyle ilgilidir.Kitap iki bölümden oluşur.Birinci bölüm eğitimde resim sanatının teorikleşmesine odaklanır.Teori,pratikle yapılandırarak temeli sağlar.Resim sanatı eğitimi gibi bir alan prensiplerin uygulamalara meydan okuyan ve yol gösteren teorinin sosyal şeklini gerektirir.
Eğitimde teorileşmeye gitmek zordur.Çünkü bu süreç öngörülmeyeni bulmaya çalışan sanatı  ve öngörülen sonuçları arayan eğitimi kapsar ve ikisi birbiriyle çatışma halindedir.Buna rağmen  teorinin eğitime olan katkısı oldukça kapsamlıdır.Dolayısıyla teoriyi ciddiye almak gerekir.Tarihsel olatak teorinin güzel sanatlar topluluğuna önemi hep büyük olmuştur.Teori insanlara sanatla ilgili düşünebilme ve konuşabilmeyi sağlamıştır.Bu anlamda teori,daha geniş bir görsel kültür bakımından önemli hale gelmiştir.Geçen yüzyılda bilimsel araştırma bazlı olan teori,günümüzde uygulamayı etkin kılmıştır.

Pratik ve teori iki temel unsur olarak düşünüldüğünde sanat eğitimi kavramsal çerçevelerden çok birbirinden ayrılmış ,yetiye dayalı aktiviteler şeklinde yapılıp yetersiz teorikleşmiştir.Resim eğitimi içeriklerinin kurumsal kısıtlamaları her zman teorinin zenginleştirici etkisine engel olsa da,teorikleştirme çabaları öğrencilerin faydalanacağı şekilde sürdürülmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder