Teaching Visual Culture:
Cirruculum,Aesthetics and Social Life of Art
^^^^^^
Giriş Bölümünden Alıntılar
Görsel kültür hakkında
öğrenilenler, sanat ve eğitim alanındaki değişiklikleri zorunlu kılan insan
gelişiminde kritik bir öneme sahiptir.
Bu kitap görsel kültürle ne
öğrenildiği,çağdaş demokraside ve küresel kültürde ne öğretilmesi gerektiğiyle ilgilidir.Kitap
iki bölümden oluşur.Birinci bölüm eğitimde resim sanatının teorikleşmesine
odaklanır.Teori,pratikle yapılandırarak temeli sağlar.Resim sanatı eğitimi gibi
bir alan prensiplerin uygulamalara meydan okuyan ve yol gösteren teorinin
sosyal şeklini gerektirir.
Eğitimde teorileşmeye gitmek
zordur.Çünkü bu süreç öngörülmeyeni bulmaya çalışan sanatı ve öngörülen sonuçları arayan eğitimi kapsar
ve ikisi birbiriyle çatışma halindedir.Buna rağmen teorinin eğitime olan katkısı oldukça
kapsamlıdır.Dolayısıyla teoriyi ciddiye almak gerekir.Tarihsel olatak teorinin
güzel sanatlar topluluğuna önemi hep büyük olmuştur.Teori insanlara sanatla
ilgili düşünebilme ve konuşabilmeyi sağlamıştır.Bu anlamda teori,daha geniş bir
görsel kültür bakımından önemli hale gelmiştir.Geçen yüzyılda bilimsel
araştırma bazlı olan teori,günümüzde uygulamayı etkin kılmıştır.
Pratik ve teori iki temel unsur
olarak düşünüldüğünde sanat eğitimi kavramsal çerçevelerden çok birbirinden
ayrılmış ,yetiye dayalı aktiviteler şeklinde yapılıp yetersiz
teorikleşmiştir.Resim eğitimi içeriklerinin kurumsal kısıtlamaları her zman
teorinin zenginleştirici etkisine engel olsa da,teorikleştirme çabaları
öğrencilerin faydalanacağı şekilde sürdürülmelidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder