1 Nisan 2014 Salı

YENİ GÖRME BİÇİMLERİ VE DENEYİMLERİ


Görsel Kültür Kuramının Sanat Eğitiminde Rolü

^^^^^


Sanat eğitime kuramsal alt yapı kadar yeni medya,popüler kültür gibi uygulamalar ve oluşumu süren ilişkiler doğrultusunda ,kültürel çalışmalar,kültürel eleştiri gibi konuları da dahil etmek yerindedir.Örneğin klasik sanat eğitim lisans  programında estetik dersi neredeyse tümüyle sanat felsefesiyle örtüşen kuramsal bilgiler içerir.Estetik dersinde öğrenci sanat eserlerini nesne temelli bir bakışla dönmelere göre güzellik anlayışları,kuramlar ve sanat tarihinin popüler yöntemleri ile inceler.Sonuçta sanat eğitim programı parçalarını oluşturan içinde bulunan alternatif modeller sunan sosyal yapıyla bütünleşmez.Başka örnekler verirsek,sanat uygulamalarında estetiğin niteliksel sorgu yöntemleri atölye uygulamalarında kuramsal boyutuyla birleştirilemez ya da sanat sosyolojisi sanatsal ifade tarzlarında toplumsal otoritelerin rolüyle bütünleştirilemez.Belki de bu nedenle eğitimcilerin çoğu estetiğin gençler için kavranması güç yapısı olduğuna inanmaktadır.(Aykut 2013)
Buna karşın görsel kültür tabanlı bir eğitim projesi "eski disipliner bariyerleri kaldırıp,yerlerine yenilerini dikmekle ilgilenmez.Aksine her konunun birbirinden farklı ve dolayısıyla tüm farklı disiplinlerin  toplamını kapsayacak bir analiz gerektirdiği anlayışını taşır.; her bir disiplin,araştırmacı tarafından dilediğince harekete geçirilebildiğinden,kendi zemin ve alanını yitirecektir.Görsel kültür alanında faaliyet gösteren bir kişi,kolayca ve basitce bir dizi kural koyarak uyarlanacak bir metadoloji ya ada bilinç olamayacağını ya da olmadığınını bilir."(Akay,2007)
Bu durumda görsel kültür kuramının sanat eiğitim kavramına bakışınaın ele alınılması kaçınılmazdır.

KAYNAKÇA
Akay A. (2007). Toplumbilim, Görsel Kültür Özel Sayısı, Sayı 22, Eylül 2007
Aykut.,A.(2013).International Periodical For Lnguages,Liteature and History of Turkish or Turkic (8),705-714



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder