15 Nisan 2014 Salı

SANAT EĞİTİMİNDE GÖRSEL KÜLTÜR II

^^^^^

Sanat eğitimi alan öğrencilerin görsel kültürü tanımaya,kültürel kimlikleri üzerindeki etkisini bilmeye,değerlendirmeye  ve çözümlemeye doğru eğitilmelidir.Freedman'a göre görsel kültür çalışmaları,öğrencilerin içinde yaşadıkları dünyayı anlamaları için şarttır.Öğrencilerin eleştiri yoluyla görsel kültür ve onun sunduğu ortamları çözümlemesi sağlanmalıdır.Öğrencilerin sanat çalışmalrında zihinsel süreçlerini işe koşmaları ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeleri için,sanat eğitiminde görsel kültür çalışmalarının bütüncül bir anlayışla temel oluşturması önerilmektedir.


Kaynakça

Kırışoğlı, O. T. (2009). Sanat, Kültür, Yaratıcılık. (1. Baskı). Ankara: Ayrıntı Basımevi.
Freedman, K. (2003). Teaching visual culture: curriculum, aesthetics, and the social life of art. (1.bs.). NY: Teachers Collage Press.
Kindler, A. M. (2003). Visual culture, visual brain and (art) education. Studies in Art
Education, 4(3), 290-296.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder