7 Nisan 2014 Pazartesi

SANAT EĞİTİMDE GÖRSEL KÜLTÜR I

^^^^^

Sanat Eğitimde Görsel Kültür

Görsel kültür kuramının sanat eğitimi alanında yarattığı yeni perspektif özellikle modernizm sonrasında değişen paradigmalar eşliğinde sanatı anlamaya yönelik çabaları estetik değer,estetik beğeni ve yargı temeli ötesindeki ilişkilerle keşfetmeye yöneltir.Görsel kültür kuramcıları postmodern eğitim yöntemlerine  özgü bir anlayışla kaybettiğimizi düşündüğümüz bilgi ile bilgeliği arar,göstergeler arasındaki örüntüleri yani kendi yarattığı androidin anatomisini anlamaya çalışır.Bu yüzyılda sanat eğitiminin estetiğe yüklediği görev  ikonlar ,simgeler ve göstergeler şovunun çağdaş tüketim ekonomisiyle ilişkisini yadsımadan sanat disiplinlerine yüklenen yeni anlamı çözmektir.Böyle bir sanat eğitimi sanatın ne olup olmadığı amacından çok daha fazlasına yönelir.
Kültür yerini,toplumsal birliğin kültürel farklılıklarına bırakır.Bu anlamda W.Benjamin 'in kültüralizm  tanımı değer taşır.Kültüralizm;tarihsel,toplumsal,bireysel,siyasal,kültürel varoluşun tasarlanması ve güncel deneyimimn gösterileştirilmesi ve estettikleştirilmesi anlamındadır.Kültür varoluşun programlanmasıdır.Bu açıdan bakıldığında görsel kültür kuramı sanat eğitimi yoluyla güncel sistemdeki medya araçlarının dillerini anlamak ve üzerimizdeki etkilerini okumanın yolunu;tasarımlaşan sanatı ,sanatlaşan tasarımın aktüelleştiği ortamda yaratılanaestetik tarzlar yerine "estetikleşen" yaşam tarzlarına yönelmeyi önerir.
Görsel kültür vasıtasıyla oluşturulan görsel politikalar öncelikle sanat eğitiminin yeniden  tanımlanmasının önemi adına anlamlı bir görsel kültür de önerir.Bu sanat programındaki uygulamaların görsel kültürünn öğrenme yollarının araştırılması ve geliştirilmesi anlamındadır.(Tavin 2003:73)

Sanat eğitimini tanımlarken atılacak bir diğer adım estetiğin genç sanatçı adaylarının kültür ve eğitimlerindeki ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde yapılandırmaktır.Bunun için ilk olarak estetiğin sanat ilke ve elemanlarıyla çözümlenebilen ve biçimler üzerine değer biçmeye dayanın eleştirel bir inceleme olmaktan(formalist) farklı bir görevle  tanımlanması beklenmektedir.


Kaynakça

Tavin,K.M.(2003). A critical pedegogy of visual culture as art education:Toward a performative inter/hypertextual practise. Doctoral Thesis.Pennsylvania State University







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder